Sunday 30 December 2007

KLCC

Permintaan anak-anak ku.....

Abg: Abi... bila nak bawa kitaorang naik keretapi.... kita teringin la nak naik...
Aku: Korang ni beruntung... tak susah2 naik bas, naik keretapi.... sbb Abi ada kereta sendiri...
Abg: Ala... kita nak rasa...
Aku: Naik benda tu semua bukan main rasa2.... lain la kalau ada arah tuju....
Abg: Abi dulu selalu naik keretapi.... naik Bas Ekspress... kapal terbang... feri, bot semua lah....
Aku: Mana la korang semua ni tau...?
Abg: Tu gambar2 abi.... dating ngan umi pun ada....
Aku: Haisyyyysssshhh!!! mandai2 jer... mana ade... Sudah2 nanti abi bawa naik LRT jer kat K.L...
Abg: Janji.....
Aku: (ini mcm ugutan jer....) Ha... ye... kita ziarah Pak Tam kat Putra Jaya... tapi ada syarat...
Abg: Boleh.... apa syaratnya....
Aku: Peksa dpt nombor bawah 5....
Abg: Ha... ari tu dah dpt....
Aku: Tu ari tu.... nak peksa akhir tahun ni la....
Abg: Boleh2....
Aku: Ok..... janji.... (memang nak bawa pun sbb dah janji dgn Pak Tam dia yg baru pindah rmh... kalau tak.... mau syarat berat sket... he2.. nombor satu tanpa merah ke....)

Dari Putra Jaya ke Bukit Jalil... park unser kat stadium pastu naik le LRT ke KLCC.....

Setelah merayap2 kat KLCC akhirnya masuk le ke Akuarium.... rupa2nyer yg jaga ikan2 kat situ adalah ex-student MRSM Jasin.... tapi sayang aku xberapa ingat budak tu bcos dia bukan budak2 yg top.... sama ada top haluan kanan (good student) atau top haluan kiri (problem akademik @ disiplin) dan bukan dari kelas aku... mana nak ingat kalau dah 400 lebih tiap tingkatan... sampai 18 kelas tiap tingkatan.... dan aku plak masuk cuma 2 atau 4 kelas tiap tingkatan....

Yang bagusnyer bdk tu mengejar dan memanggil aku setelah terperasan kehadiran aku.... bagus tul budak tu.... ingat kat cikgu MRSM walaupun bukan yang mengajar di kelas dia.... yang tak bagusnya aku... ha2... aku tak ingat sangat kat budak tu....

"Saya ingat semua cikgu2 MRSM Jasin.... kan ustaz juga yang pesan kat surau... kalau dah berjaya jangan lupa cikgu.... panggil2 la cikgu utk duduk kat kokpit sama bila dah jadi pilot, panggil2 la masuk bilik rawatan tanpa ikut nombor giliran bila dah jadi doktor nanti.... panggil2 la terus tanpa 'waiting list' bila dah jadi pakar bedah....."

Ye ke aku ada cakap mcm tu....? ye kut....

Cari2 juga kad yg dia beri.... tapi xjumpa.... lupa taruk la.... betapa xbagusnyer aku.... xpe la.... moga doktor aqua ex-MRSM Jasin tu cemerlang dalam kerjayanya di KLCC tu....



Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala