Sunday 15 August 2010

MAKAN DURIAN

Makan durian bersama HR pada 14 Julai 2010

Setelah selesai membawa anak HR makan2 durian di dusun yang berdekatan dengan maktab, cerita dan pengalaman anak2 HR meronda, mengutip dan makan durian tersebar di asrama.....

PljrP : Tak adil la.... bawak anak homeroom sendiri aje gi makan durian....
Aku   : Adil apa.... bukan anak homeroom orang lain .... kalau anak homeroom orang lain baru la tak adil...
PljrP : Ala... kami kelas 417 pun nak makan durian juga.... jom pergi.... kali ni kelas kita jer....
Aku   : Boleh....
PljrP : Yeii.... kelas 417 jer...
Aku   : Satu maktab pun boleh....
PljrP : Ustaz tipu....

Hambali : Budak hang kena buah durian ye.... teruk luka?
Aku : Sket jer... mujur... mana tau?
Hambali : Heboh budak2.... Joe pun cakap....
Aku : Joe kan ada skali... xkan dia xckp cuma lecet sket jer...
Hambali : Hang bawa kat dusun mana?
Aku : Ulu Duyung jer... Li! ada bajet tak kalau panggil durian satu lori masuk maktab?
Hambali : Memang pun... dah atur pun....





Pada10 Ogos 2010 akhirnya warden berjaya mengumpul dana dan menjamu para pelajar buah durian.... oleh kerana dana hanya secubit tangan makan para pelajar pun boleh lah merasa durian barang secubit he....

Kepada individu budiman yang ingin menumpang gembira saat makan2 durian di maktab boleh la... dan sangat2 dialu-alukan untuk tahun depan dan seterusnya... dialu-alukan sumbangannya baik berbentuk buah durian atau RM..... atau lain2 makanan pun ok seperti aqiqah ke korban ke....
Blog This!

2 comments:

Anonymous said...

hehe..alhamdulillah..nih boleh membersihkan tanggapan buruk student pada institusi warden..

stdnt A :Dalam garang2 warden nih sayang gak dorunk blanja kita durian
stdnt B :Btol2, nyesal aku ngutuk2 dorunk dulu.bek gak dorunk kat kta

",wallahualam

Nizam said...

Mmg le wdn tu baek2 blako... depa tu semua kan cikgu... dan yg sebonarnya RM tu sumber dr pljr... RM pelbagai denda...

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala