Monday 13 June 2011

ASALKAN HALAL GAJI YANG KITA TERIMA

Dalam bergegas untuk ke kelas masa pertama pada awal pagi, TPHEP meminta aku ke biliknya setelah selesai kelas nanti. Hati ku tertanya2.... pehal awal pagi dah nak jumpa? biasanya kalau awal pagi mcm ni diajaknya gi minum.... Ini mesti ada perkara besar untuk dibincang.

TPHEP : Ko baca ni.... report polis....
Aku : Ish! dah lama xde benda ni.... pehal main report2 nih?
TPHEP : Ko free tak? nak minta tolong ni....
Aku : Hari ni kelas satu jer masa pertama.... kerja tu memang le ada tapi kalau nak tolong urus boleh je...
TPHEP : JDM-kan mereka.... Ketua Warden Kursus.... Ko mantan ketua warden boleh buat kan?
Aku : Setakat proses pengakuan tertuduh tu..... boleh jer....
TPHEP : Panggil Timbalan2 Ketua Warden sekali kalau diaorang free.... ko jangan buat sorang2....
Aku : wokeh....


Aku : Zul! kat mane?
Zul : Baru habis kelas... kat bilik guru....
Aku : OK aku datang....

Aku : Ha! Deha.... nak gi mana?
Adha : Kafe.... lapo giler nih.... jom!
Aku : Aku dah minum.... takpe jom.... aku nak sembang skit...

Aku : Helo Zul.... aku xjadi gi bilik guru.... tapi ada kat kafe nak bincang ngan Deha....
Zul : Aku dah minum....
Aku : Takpe..... nanti kul 10 kalo free turun bilik mesyuarat... aku nak panggil budak tuk soal siasat....

Adha : Aku dah terima arahan TPHEP tuk siasan kes ni..... tapi budak kan baru balik petang semalam....
Aku : Tapi tadi aku jumpa budak2 tu dia kata dah selesai...
Adha : Mana ade.... baru sikit jer.... belum habis... hari ni nak sambung....
Aku : Aku dah suruh budak2 tu kumpul kat bilik mesyuarat kul 10 ni....
Adha : Canteeeek.....

Semua kawan2 yang aku jumpa sedang sibuk dengan kertas ujian kerana tarikh tutup masuk markah tinggal sehari..... tapi dalam pada sibuk mereka tetap memberikan kerja sama.... itulah semangat warden yang ada dalam diri kami.

Fauzi : KJ! dah siap marking paper?
Aku : Bukan ke seminggu ko bersama aku ke Riau.... pastu seminggu lagi kat Kompleks JPAM.....
Fauzi : Tak siap la tu....
Aku : He... he... aku KJ.... 3 paper jer.... ko berapa?
Fauzi : Baaaanyaaaak.... separuh dah siap, tapi pagi ni mesti kena siapkan 2 paper.... ptg 2.... esok lagi 2.....
Aku : Pagi ni aku xleh wat sbb nak soal siasat budak.....
Fauzi : Tu.... lah! aku berminat jadi warden... tapi kdg2 benda pelik dtg waktu genting.... org lain bukan tau!
Aku : Kita golongan profesional..... ape saja masalah mesti diselesaikan.... org nak ckp.... ckp le... asalkan...
Fauzi : "asalkan halal gaji yang kita terima...."
Aku : Tau takpe....
Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala