Friday 1 July 2011

APABILA PELAJAR TELAH DEWASA

Sedarlah wahai guru....

apabila kita lihat pelajar bergembira....
itu bermakna mereka memerlukan kita.....

apabila kita lihat pelajar berduka....
 itu bermakna kita terleka.....

apabila kita lihat pelajar telah berjaya...
itu bermakna perpisahan telah tiba....

apabila kita lihat pelajar telah dewasa....
itu bermakna kita semakin tua.....

apabila kita lihat pelajar meminta....
itu bermakna kita harapannya....

apabila kita lihat pelajar buruk akhlaknya....
itu bermakna kita telah dilupa...

apabila kita lihat pelajar itu merenung kita....
tidak mampu berkata-kata....
senyum tiada bicara...
hanya satu kata...
di minda...

iaitu....




Terima Kasih Ustaz.....!
Ya... Kasih Mu Diterima.....
Blog This!

4 comments:

Miera said...

salam ustaz, jelesnye dengan mereka dapat jumpa ustaz. waktu saya ke tgb, tak dapat jumpa.
terima kasih ustaz atas tunjuk ajar selama ini.

Nizam said...

Oh! sebenarnya ramai lagi yg dtg jumpa saya tapi waktu tu saya tak bawa kamera....
Ini Amierah mana ya... Amierah Nabila rasanya bukan... Amierah Vice Pres BADAR mcm bukan.... Amierah 516 ke?

Miera said...

saya amierah 501 (2009), classmate amierah nabila. yang selalu sakit mata tu. :)

Nizam said...

Oh! maafkan saya sbb lmbt recall.... lagipun amierah tutup muka dgn tgn kat profile tu.... nak cam tapak tangan mmg susah le...

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala