Saturday 1 October 2011

WHEN WE DON'T GIVE UP, WE CANNOT FAIL....


Seorang pelajar aku  telah berkongsi sebuah video klip yang menarik di facebook.....  Setelah selesai aku menontonnya tetiba jer teringat akan ayat berikut ;
ﺍﻋﻮﺬ ﺑﺎﻟﻠﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﺸﻴﻄﻥ ﺍﻟﺮﺟﻴﻢ

وَابْتَغِ فِيمَا آتَاكَ اللَّهُ الدَّارَ الْآخِرَةَ وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا وَأَحْسِنْ كَمَا أَحْسَنَ اللَّهُ إِلَيْكَ وَلَا تَبْغِ الْفَسَادَ فِي الْأَرْضِ إِنَّ اللَّهَ لَا يُحِبُّ الْمُفْسِدِينَ

“Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah); dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan “. [al-Qasas : 77]

*Melupakan = meninggalkan

Dulu sahabat aku kerap menegur aku apabila aku mula putus asa..... dia kerap membacakan keratan berikut ;

وَلَا تَنْسَ نَصِيبَكَ مِنَ الدُّنْيَا



Hari ini aku rasa sangat bersyukur kerana 20 tahun lalu telah dikurniakan sahabat yang pandai menasihati kawan2nya.... saling membantu dalam perjuangan menuntut ilmu.... kini ku berdoa moga sahabat ku sekeluarga diberkati Allah dan terus cemerlang dalam kerjayanya di UTM Skudai Johor......


 Juga buat pelajar ku yang banyak membantu ku memimpin rakan-rakannya yang lain sewaktu di TGB... ku doakan moga kau terus menyinar menerangi minda setiap sahabat mu yang bersama mu... teguh di jalan Allah sebagai insan penuh taqwa.... ungkapan mu "when we don't give up, we cannot fail" sama seperti ungkapan sahabat ku 20 tahun lalu......

Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala