Wednesday 16 November 2011

Ekspedisi Kasih Di Vietnam

Program sebenar adalah Ekspedisi Kasih Dan Korban di Kemboja Dan Vietnam,
07-08 Nov. 2011 di Kemboja
09-12 Nov. 2011 di Vietnam

aku joint yang Vietnam je..... so start 09 Nov. 2011 aku berempat dari Phnom Penh International Airport terus gi ke Shamsuddin Restoran utk makan malam,

di restoran aku bertemu dgn group dari Kemboja, maka jadilah kami seramai 86 orang. Selepas makan malam kami semua check in di Hoang Gia Huy Hotel...

10 Nov. 2011

Dengan 3 buah bas, 92 orang bergerak di sekitar Ho Chi Minh (Saigon) ekspedisi kasih ke ;
  1. Seri Pinang Restoran (Sarapan)
  2. Jami'ul Muslimin Osque
  3. Masjid India
  4. Seri Pinang Restoran (lunch)
  5. Cu Chi Tunnel
  6. Masjid/Madrasah An-Nuar (Dinner)
  7. Balik Hotel / aktiviti bebas.... (shoping)










11 Nov. 2011

2 buah bas melawat sekitar Ho Chi Minh, melawat tempat bersejarah,
sebuah bas lagi melawat Lembah Mekong.

Hari ni aku ke Lembah Mekong...

12 Nov. 2011

Sarapan pagi di Hoang Gia Huy Hotel... (pack dari Seri Pinang)

kemudian....,

2 Buah bas pergi ke tempat membeli belah (pagi) dan ke Phnom Penh International Airport berangkat pulang (ptg)

sebuah bas ke..... entah lupa.... pulau apa tah....

aku berempat gi shoping (jalan sendiri jer....)

Pastu.... tengahari.... check out dari Hoang Gia Huy Hotel...
dan check in di Pink 2 Hotel (murah sikit....)

Selepas makan tengahari (maggi) kami gi melawat tempat bersejarah.....

Malamnye... gi shoping.....


13 Nov. 2011

Selepas sarapan gi melawat tempat menarik/bersejarah...

Lepas tu check out dan gi kedai Basirah (Melayu Cham / Islam) utk ;
  • solat zuhor+asar
  • tumpang beg
  • booking mkn tengahari
lepas tu sambung melawat tempat menarik/bersejarah...

pastu balik ke kedai Basirah utk mkn tengahari...

pastu gi shoping......

kul 5.00 balik ke kedai Basirah, panggil teksi utk ke Tan Son Nhat air port dan berangkat pulang ke Kuala Lumpur.....



Sepanjang perjalanan ke Melaka aku memandu dengan segar kerana dah tidur dalam kapal terbang... elok jer lampu tali pinggang tertutup aku pun mula tidur, sedar2 jer dah sampai Malaysia itu pun sebab kena pakai tali pinggang keledar sebab nak mendarat....

Hati gembira bila tiba rumah... terbayang2 mereka yang disayang berwajah gembira kerana dapat ole2 yang aku bawa... utk anak2 ku seperti yang mereka minta iaitu beg sandang kecil dan baju2 sukan.... utk isteri tersayang meskipun dia xminta tapi aku belikan dia kain sulam vietnam, telekung vietnam. Ibu dan ibu mertua pun aku belikan telekung vietnam dan sutera vietnam. Bapa ku hanya tshirt polo sahaja... adik beradik perempuan aku ku beri telekung vietnam... adik beradik lelaki xdok oleh ha2.... sorila RM xcukup...

lihat juga :

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2011&dt=1201&pub=Utusan_Malaysia&sec=Bicara_Agama&pg=ba_04.htm


Gambar dari kamera Kapt. Sabri ;







Lain2 cerita :

Blog This!

1 comments:

Nizam said...

14 Nov 2011 3.00 pagi tiba rumah.... 8.00 pagi nya kerja mcm biasa... ok jer... malamnya siap tugas warden lagi hingga larut malam...

tapi.... 15 Nov 2011.... terasa penat macam tak larat buka mata... kepala sakit.... mata ngantuk.... dalam meeting bengong jer...

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala