Saturday, 17 March 2012

TIMBALAN PERDANA MENTERI

YAB Tan Sri Dato' Muhyiddin Bin Mohd Yassin datang ke Taman Maju Jasin dalam rangka bertemu rakyat Melaka khasnya Jasin.

Rasa setia kawan dalam JPAM Jasin maka aku gembira joint mereka untuk mencukupkan 30 anggota yang berjaga di tempat perhimpunan. Lagipun aku nak jumpa Tan Sri secara langsung....

Kalau lihat Tan Sri maka aku teringat masa dia jadi MB Johor dulu.... waktu aku di Maahad Kebun Teh Larkin Johor..... kakak dia panggil aku masuk bilik guru sebab aku curi tilam 3 keping dari aspuri.... ha2... ha2... mana aci budak2 pompuan dapat tilam baru.... tapi kita budak2 lelaki xdapat....
Dah naseeeeb dari zaman student jaga asrama sampai dah jadi guru pun jaga asrama..... hm.....

OH ya.... dalam pada ramai pengunjung tu... tetiba ada satu pompuan senyum2 kat aku.... tengok gaya awek tu macam dia yakin kenal aku.... eh! bila dah dekat dia terus tegur "Nizam! la... JPAM ko rupe nye ya...."

Ha2... awek tu orang kampung aku... berbelas tahun sama2 duduk Melaka tapi xpernah jumpa... jumpa kat kg jer time raya... hari ni jumpa plak di Melaka akhirnya.... dia yakin dan nak tegur aku sebab ada tanda nama kat baju aku....




Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau