Friday 22 August 2014

RAKSARAYA

Dalam sibuk-sibuk menyambut hari raya.... diselangi dengan undangan majlis perkahwinan... aku mendapat tawaran kursus di Jawi Pulau Pinang.. kebetulan waktu kursus tersebut bertepatan dengan minggu aktiviti maka aku boleh ler pergi sebab tidak perlu tertinggal kelas akademik....

Oleh kerana tarikh melapor adalah bertindan dengan majlis malam anugerah kokurikulum, maka aku terpaksa membuat keputusan untuk membawa kereta, selepas menerima anugerah aku pun terus meninggalkan dewan menuju ke Jawi.

Meluncur laju dengan harapan sebelum subuh tiba di masjid Jawi, tetapi apakan daya kemalangan sebuah lori telah menghalang lalulintas.... akhirnya subuh aku di Sungai Siput dan mandi jam 8.15 am di masjid Jawi.

Tepat 8.30 am aku selamat tiba di dewan.

subhanAllah...., pecut punya la laju... tetiba sangkut xleh jalan....

Mujur boleh nyelit... kalau tidak mau ke subuh xberjalan...

Alhamdulillah.... berjaya tepat 8.30 am masuk bilik kuliah

Nazri ahli group biru....

Kak Siti ahli group biru....


Group Kuning


Nazri, Nizam, Hafif dan Siti


Shah

Damai








































'PELIK'


Menginap buat kali kedua

Kali pertama meninggalkan pintu ini pada 2011


Oh! ada kemalangan... cepat2 tolong.... (Tolong ambil gambar he2...)

Masjid Bagan Serai.... terakhir di sini bersama famili pada 2007

Dari Jawi, Nibong Tebal, Bagan Serai, Padang Rengas dan terus merata2 tapi HAMPA semua xde payung






Ada payung?                   Tak de....



Berbelas tahun yang lalu anak2 mesti pesan untuk kejutkan dari tidur apabila lalu di sini




"Abi... kenapa tandas dia kat atas?"

Masih kukuh di situ...

Aku merindui suasana itu...

Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala