Thursday, 25 November 2010

Gigi Ku Pecah


Pada 24 Nov. setelah selesai menunggu calon-calon masuk ke dewan peperiksaan, berehat la... aku di bilik gerakan warden sambil menonton Astro...., tiba-tiba Razin dan Afif ajak ke kolam renang kerana boring asyik duduk menonton Astro...
Aku : Abi dah 10 tahun kat sini xpernah tau masuk kolam tu.... best ke mandi kolam?

Razin : Ala jom la... kita pernah masuk dengan anak pakcik Sabri banyak kali... best la....

Afif : Jom la Abi kita tak pernah tau...! dulu kata kita kecik lagi... kolam dalam...

Oleh kerana dari awal telah mereka siapkan pakaian mandi maka aku pun akur le....., sambil menuju ke kolam renang tiba-tiba fikiran ku mengimbas kembali kisah-kisah lama di kolam tu....

Kisah Pertama

Lebih kurang 2.30 pagi, pengawal keselamatan telah mengetuk pintu rumah ku, waktu itu aku duduk di rumah ketua warden... ketua warden la aku waktu tu......., dimaklumkan ada pelajar curi mandi kolam....

Dipendekkan cerita aku pun menyiasat dan tertangkaplah lebih kurang 7 pelajar putera sedang mendugong dalam kolam tu..... Aku pun menghubungi Cg. Mohd. Sabri warden bertugas waktu itu....

aku : Ho...! ini ropenyer korang buat.... mau berendam tgh mlm... mcm mana korang masuk?

Pt1 : Manjat tembok.... kami minta maaf....

Itu la... yang kami ajar... kalau tertangkap = jgn lari, kalau bercakap = jgn bohong, atau buruk lebih padah nyer...... diganyang dek warden...

aku : MAAF? HMmmm... ok, tak pa, tak pa.... korang mau berendam tgh mlm ya.... BOLEH....

Cg Sabri : Nak buat mcm mana bdk2 ni....?
akhirnya pelajar tersebut diperintahkan tuk berendam dan jgn sorang pun naik sehingga azan subuh.... tuk memastikan mereka masih bernyawa maka mereka diperintahkan tuk bergilir-gilir membaca surah lazim... ayat hafazan atau doa-doa harian.... SEKALI SETIAP BACAAN kalau kwn dah baca yg lain jgn baca lagi...

ha2.. ha2... bergilir-gilirlah mereka membacanya.... bagus gak diaorang tu... bila ada kwn yg lupa mereka tulun sambung... kalau salah tulun tegur... kalau dah baca tulun peringat tuk tuka yg lain....

Aku dan Cg. Sabri plak bergilir2 tidur di kerusi malas... ha2... ha2... tak pasal2 tidur kitaorang pun tercatu....

Kisah seterusnya akan disambung kemudian... papepun kembali ke kisah semalam 24 Nov. aku, Razin dan Afif berdugong di kolam renang....

Best juga berkubang di kolam tu... kenapa la aku mengambil 10 tahun baru nak masuk berkubang?
Aku call Azizul tuk join.... 30 minit kemudian dia pun mendugong sama.....

tiba2 aku dpt sms dari Fauzi.

"salam... kat ner? wat pe?"

Aku : "Kat kolam maktab... wat dugong... jom..."

Fauzi : "best tu... kalau 30 min lagi aku dtg sempat join X...?"
Aku : "Jom... mau 2 jam lagi nak berkubang ni...."

30 min kemudian Fauzi pun sampai bersama 2 anggota JPA tuk bincang program Kadet JPA yg bleh dijalankan di kolam tuk tahun depan....

Ringkas cerita.... aku dah beberapa kali terjun terus ke dasar.... kemudian aku beralih ke tengah sikit berdekatan tempat Razin dan Afif berkubang tuk terjun ke kaki Razin... tiba-tiba bibir ku cecah ke dasar dan gigi ku pecah....
Cemas juga pada awalnya.... setelah diperiksa hanya bibir luka sedikit dan gigi sompek 1 per 4 dari sebatang gigi kacip.

Sedih... dah x hemsem.... dah mcm bdk yg kat dlm TV... YES.... dan rongak....

SMS ke Umi....

Aku : "gigi Ab sompek kena dasar kolam renang"

Umi : "Dtg klinik U tgk camner"

Selesai tunggu dewan tuk paper kul 2 ptg... aku pun ke klinik Umi.... dan tak sampai 2 jam aku dah kembali hensem.... he2... he2... terima kasih Umi....

Tapi bila tau ada kekurangan dalam diri aku... ada yg xoriginal.... aku rasa kurang skit ego... dan aku mula merasakan nikmat tuhan yang selama ini aku kurang menyedarinya.... oh tuhan.. terima kasih dengan nikmat yang pernah diberikan suatu waktu dulu....

Blog This!

2 comments:

ﺧﻳﺮﺍﻟﻌﺎﻣﻟﻳﻦ said...

ustaz, senyum sket...hehehe.. (^_^)

Nizam said...

Xde hal.... dah perbaiki giginya... masih hensem...;p

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau