Thursday, 3 March 2011

2 Johan 1 Tempat Ke Tiga

MRSM Tun Ghafar Baba menjuarai kategori hafazan lelaki dan perempuan manakala syarahan perempuan mendapat tempat ketiga, alhamdulillah.....

Ada beberapa perkara yang saya nak kongsikan di sini.....

Pertama;

Mana2 tempat pertandingan kadang2 ada jer yang buat kita tak puas hati, tapi jangan diikutkan hati sangat..... yang penting murid2 ada pengalaman dan mereka pun boleh menilai sendiri situasi peristiwa itu.... guru pula mesti pandai menjawab agar murid terpimpin ke arah yang betul.

PL1 : Kenapa 'pulan' tak masuk akhir.... nak ikutkan yang ke akhir tu ada yang tak la sebagus 'pulan'?
Aku : Mungkin yang awak lihat adalah gaya, sedangkan isi dan lain2kan diambil kira.... (sebenarnya aku pun sependapat dengan PL1.... cuma sebagai guru aku kena jawab yang positif jer...)

Kedua ;

Peserta : .......tujuan saya berdiri di sini adalah (....senyap....) er... er... nak bersyarah lah....!
Hadirin : ha... ha... ha....

Hakim pun tergelak melihat peserta tersebut, kasihanlah aku tengok... ada ke patut pelajar tu disuruh masuk bertanding dengan membawa sebuah buku.... memang ler telah ditandakan halaman yang patut dirujuk  tetapi dalam keadaan gementar bila nak selak2 buku tu jadi lain dah.... sepatutnya dicopykan ler halaman yang berkaitan... tak le terselak2 depan hadirin.... kasihan budak menjadi mangsa... tak patut la cikgu dia buat cam tu....

Ketiga ;

Guru 1 : Ana hairanlah... kita yang aliran agama pun dikalahkannya... enta buat macam mana?
Aku : Budak tu masa lower form dari aliran agama juga.... dia hafiz.... 30 juzuk... ana paksa dia masuk...
Guru 1 : Enta paksa? Dia tak mau masuk bertanding ke?
Aku : Ya....
Guru 1 : Sejuk perut ibu dia ya..... enta beruntung....
Aku : Ana cuma beri hak dia jer.... dia layak....






Tahniah Azizul.... tak sia2 kami serah urusan MTQ kat kamu



Azizul, Fauzi, Nizam
 Fauzi : Zam! jom gi SMJ... tgk Azizul!
Aku : Aku kat dewan kuliah tasawwur nih... ujian penilaian selaras.... kul 10.00 kita gih...
Fauzi : OK.... sokong budak2 tu.... bagi motivasi... tadi ustazah dah gi antar....
Aku : Jom....
Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Recent Posts

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau