Tuesday 26 July 2011

ADA YANG MEMERHATIKAN KU

Kemarin hari Isnin aku lambat hantar anak ke sekolah.... aku sendiri tak le lambat sebab memang aku masuk kul 8.00 am.... tapi time di atas pentas tengah acara perasmian ada la... kawan aku yang bisik kat aku.... "jam sekian2 masih berada di kawasan sekian.....?" Aku faham le yang kawan aku ni duk memerhatikan aku rupanyer.... tapi kalau dia nampak aku kesiangan di sekolah anak aku..... apa yang dia buat di situ? Hantar anak ke Pra sekolah kuuut...

Oleh kerana aku agak segan ditegur... maka aku pun jawab le..... "Air tak de la.... lambat gilir mandi pagi"

Hari ini ketika balik dari kerja aku terus singgah ke kedai hardware, beli alat ganti pelampung tangki rumah, pastu aku panjat bumbung lalu terjun ke bahagian tangki air dan tukar injap paip tu.... sonang jo.... tak sampai sejam beressss semua... tapi kenapa sebelum ni kira2 sebulan yang lalu aku tak mau buat? Kenapa hari ini aku boleh buat sesingkat waktu je..... mungkin sebab aku bengang dengan sindiran kawan aku kot!

Tapi pape pun sekarang masalah tangki over flow dah tak de.... esok kalau lambat gak nak bagi alasan ape ya?

Fuhhh! kumuhnya tempat ni...

he2... he2... injap baru... mengerlip tu....

hoq ni injap lama..... dah kasi kluar da...
Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala