Monday 11 July 2011

SEMPAT JAMU EMAK DURIAN SEBELUM LEMAS

Perrhh... letih lengan, bahu dan tengkuk.... bergilir2 lah mengendalikan bot...

Pemerhatian ke laut luas dengan penuh harapan....
Ahad, 10 Julai 2011 jam 12.30 tengahari lalu ketika aku bersiap-siap untuk pulang dari mengawasi peperiksaan, aku telah dipanggil untuk menyertai operasi mencari mangsa lemas di perairan Pulau Undan Melaka.

Setelah makan dan solat.... dengan rasa penuh semangat ingin berjasa kepada negara aku pun terus turun ke PPAD Jasin.

Berikut sedikit berita yang aku baca dari internet.... (gambar aku sedang pasang enjin bot)

UMBAI – “Dia sempat menjamu emak kami makan durian sebelum keluar rumah untuk pergi memancing,” kata Micheal Lee, 41, yang merupakan abang ipar kepada Choy Tze Choong.

Tze Choong, 28, hilang selepas dipercayai lemas selepas hilang semasa keluar memancing di laut.

Menceritakan detik kejadian, Michael berkata, mangsa keluar rumah kira-kira 7 petang kelmarin untuk pergi memancing bersama tujuh lagi rakannya berhampiran sempadan perairan antarabangsa.

“Inilah kali pertama dia pergi memancing di laut dan sejauh itu. Kami langsung tidak dapat menghubungi dia kerana dimaklumkan telefon bimbit diberikan kepada kawan untuk disimpan.

“Bagaimanapun, pemandu bot itu memaklumkan semasa dalam perjalanan pulang 7 pagi tadi (semalam), adik saya ada berjalan-jalan di atas bot.

“Dia tidak memakai jaket keselamatan dan ditegur pemandu bot supaya memakai baju. Rakan-rakan yang lain sedang tidur,” katanya ketika ditemui di jeti nelayan Umbai, di sini semalam.

Bagaimanapun, pemandu bot menyedari mangsa tiada lagi bersamanya kira-kira 15 minit kemudian dan cuba mencari tetapi gagal ditemui.

Mangsa yang bekerja sebagai pendandan rambut di Kuala Lumpur pulang ke rumah ibunya di Bachang selepas memberitahu tidak selesa dan tidak dapat berniaga gara-gara perhimpunan Bersih, Sabtu lalu.

Sementara itu, kerja-kerja mencari membabitkan polis, Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) serta tentera selepas rakan-rakannya membuat laporan polis 8 pagi, semalam.

Sehingga 10 malam tadi, mangsa masih belum ditemui.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9319525.asp
Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau

Aku meminta kepada Tuhan setangkai bunga, segar, Diberi kaktus berduri. Aku minta kupu-kupu diberinya-Nya ulat berbulu. Aku sedih dan kecewa. Namun kemudian, kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu-kupu yang sangat cantik. Itulah jalan Tuhan, indah pada masaNYA! Tuhan tidak memberi apa yang kita harapkan. Tapi Dia memberi apa yang kita perlukan. Kadang kala kita sedih, kecewa dan terluka. Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang mengatur yang terbaik dalam kehidupan kita.

RATE MY BLOG

ASK ME

chat zone


Click... if U like...

FEEDJIT Live Traffic Feed

Telinga Berpahala