Saturday, 16 July 2011

WEEKKKHH TAK MAU DURIAN!

Siapa nak durian lagi.....
weeekkk..... tak mau....
Kemarin bukan main berebut durian... nah! sekarang makan la puas2.... sebakul penuh tu korang punya...
Week.... mcam nak muntah.....

Itulah jawapan anak2 aku...  muak dan dah tak sanggup nak makan lagi.... Aku belikan satu bakul untuk mereka kerana ketika di sekolah kemarin mereka kata tak puas sebab berebut dengan kawan2...
Setelah aku berasa kasihan melihat sebutir durian muda memang sangat2 muda dibawa pulang dari sekolah... maka hari ini seawal pagi aku ke kedai runcit kampung tempat pekebun durian melonggokkan durian mereka...
Anak2 aku begitu teruja melihat durian yang menggunung2 melambak2... pada awalnya aku suruh anak2 aku makan di kedai sahaja.... tetapi sedang kami menikmati durian.... uncle tu pun menawarkan sebakul durian dengan harga yang baik....

Apapasal murah sangat.... buah rosak ka...?
Tak da.. ma... semua bagus... lu suda makan pun tau ada bagus maa....., ini buah manyak2 ini macam misti kasi habis jual cepat ma... atau nanti lusak susah ma....
Setelah aku periksa buah2 tu memang bagus... dan aku yakin tauke tu kena habiskan durian yang melambak2 tu segera maka aku pun angkut le sebakul.... rezeki jangan tulaq..



Tak pe la.... nanti petang sambung makan.... pastu esok bleh sambung lagi....


http://rawfoodswitch.com/fruits-vegetables-nuts-and-seeds/durian-king-of-fruits-what-are-durians/


Blog This!

0 comments:

Blog Archive

Popular Posts

daftar isi

Loading...

Hamster

Sepasang Ikan Hijau